Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...
,ljhvkgfgk.hkfg
abadidi picimini
GEO'S
1. Niniejszy regulamin określa zasady i warunki uczestnictwa w imprezie zlotowo-turystyczno-przeprawowej "VII Pasjonata 4x4" zwanej w dalszej części regulaminu "Imprezą".
2. Organizatorem Imprezy jest KAT-KAR Piotr Wójcik, 86-100 Świecie ul. Zamkowa 9
3. Termin: 26.04.2014 godz. 7.45 do 20.00
4. Impreza o charakterze zlotowo-turystyczno-przeprawowym adresowana dla całych rodzin posiadaczy samochodów terenowych, zwanych w dalszej części regulaminu "pojazdami", z podziałem na trzy klasy: "Ogólna", "Turystyczna" i "Adventure"
5. Wszelkie informacje o Imprezie publikowane na stronie www.pasjonaci4x4.pl
6. Organizatorzy używają kanału 25 CB radia. Uczestnicy kanału 25 mogą używać tylko w przypadku kontaktowania się z organizatorem.
7. Organizatorzy:
-- Komandor: Piotr Wójcik
-- V-ce Komandor: Katarzyna Wójcik
-- Kucharz: Dawid Szaraficki
-- Sędzia główny: Mateusz Wójcik
-- Pozostałe służby: Tomasz Szydłowski, Wiesława Szaraficka, Sylwester Wójcik, Karolina Szydłowska, Jakub Skotarczyk
8. Wpisowe wynosi 250 zł od samochodu bez względu na ilość osób w pojeździe, jednakże nie więcej niż w dowodzie rejestracyjnym pojazdu
9. Informacje organizacyjne:
a. Baza Startu i zakończenia:
Camping-Zamek 86-100 Świecie ul. Zamkowa 10
N 53° 24' 15''
E 18° 27' 26,22''
- godz. 7.45 otwarcie bazy zlotu
- godz. 8.00 stawienie się załóg o numerach startowych 1-10
- godz. 8.15 stawienie się załóg o numerach startowych 11-20
- godz. 8.30 stawienie się załóg o numerach startowych 21-30
- godz. 8.45 stawienie się załóg o numerach startowych 31-40
- godz. 9.00 stawienie się załóg o numerach startowych 41-50
- godz. 9.15 stawienie się załóg o numerach startowych 51-60
- godz. 9.30 zakończenie przyjmowania załóg
- godz. 16.00 rozpoczęcie zdawania Kart Drogowych, integracja, posiłek, ognisko
- godz. 19.00 ogłoszenie wyników, rozdanie pucharów i nagród
- godz. 20.00 zakończenie imprezy
1. Opłacenie wpisowego na konto organizatora lub po wcześniejszym uzgodnieniu opłacenie na miejscu w dniu imprezy.
2. Pojazd biorący udział w imprezie musi spełniać następujące warunki:
- dopuszczalna masa całkowita do 3,5T
- zarejestrowany i dopuszczony do ruchu drogowego
- ważne badanie techniczne
- posiadać aktualne i opłacone ubezpieczenie OC i NNW
- wyposażony w gaśnicę, apteczkę, lina lub taśma holownicza, haki z przodu i tyłu służące do wyciągania o wystarczającej wytrzymałości. Pojazd z wyciągarką dodatkowo musi być wyposażony w taśmę ochronną na drzewo
- nadwozie zamknięte lub pałąk bezpieczeństwa
- maksymalny zewnętrzna średnica koła w klasie "Ogólnej" to 36 cale
- maksymalna zewnętrzna średnica koła w klasie "Turystycznej" to 33 cale
- maksymalna zewnętrzna średnica koła w klasie "Adventure" to nie więcej niż 5% zewnętrznej średnicy koła fabrycznego danego samochodu
Możliwe odstępstwa na indywidualny wniosek załogi pojazdu wyposażonego we większy rozmiar opon. Wniosek będzie rozpatrywany w dniu imprezy po dokonaniu oględzin pojazdu.
- W klasie "Ogólnej" dopuszczalne są tylko wyciągarki elektryczne. Wyciągarki mechaniczne i hydrauliczne będą plombowane. W klasie "Turystycznej" i "Adventure" dopuszczalne są tylko wyciągarki ręczne. Wyciągarki elektryczne, mechaniczne i hydrauliczne będą plombowane.
- musi być oznaczony naklejką z numerem porządkowym umieszczonym po prawej stronie pojazdu oraz wszystkimi dostarczonymi przez organizatora naklejkami sponsorów ( w dowolnych miejscach pojazdu ).
3. Uczestnik biorący udział w imprezie musi spełniać następujące warunki:
- kierowca pojazdu musi posiadać ważne prawo jazdy o odpowiedniej kategorii
- załoga i pasażerowie pojazdu muszą posiadać ubezpieczenie zdrowotne od kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków
4. Organizator nie dokonuje sprawdzenia powyższych warunków, a kierowca zgłaszając swój udział i podpisując oświadczenie deklaruje, że spełnia wszystkie powyższe warunki uczestnictwa. Wzór oświadczenia określa załącznik nr 1.
5. Uczestnik odpowiada za stan techniczny swojego samochodu, za jego przygotowanie do imprezy oraz za jego ewentualne naprawy podczas Imprezy
1. Przejazd będzie się odbywał według roadbook i wzdłuż wyznaczających trasę taśm koloru biało-czerwonego
2. Miejsca wyłączone z imprezy są oznaczone taśmą koloru biało-czerwonego. Pod groźbą wykluczenia z Imprezy, kategorycznie zabrania się zrywania, omijania taśm zabezpieczających
3. Poza miejscami wyznaczonymi, kategorycznie zabrania się poruszania po uprawach leśnych i rolnych (obsiane i obsadzone pola, łąki, zaorane pola itp).
4. Po prawej stronie pojazdu zostanie przyplombowana Karta Drogowa (KD)
5. Załoga pojazdu zobowiązana jest do czytelnego wypełnienia Karty Drogowej oraz do dokładnego i wyraźnego przybijania pieczątek.
6. Przejazd polegać będzie na próbie pokonania wyznaczonej trasy (około 70 km) i zaliczenia rozmieszczonych wzdłuż trasy Prób Przejazdu (PP), Odcinków Specjalnych (OS) i Punktów Kontroli Przejazdów (PKP).
7. Trasa przejazdu (z wyłączeniem "PP") jest do przejechania przez każdy fabryczny samochód terenowy z napędami 4x4, na oponach "zwykłych" w klasie "Adventure", typu AT w klasie "Turystycznej" i typu MT w klasie "Ogólnej".
8. Miejsca trudne do przejechania lub miejsca, które w wyniku warunków atmosferycznych (np.opadów deszczu, śniegu, podniesienia się poziomu wód gruntowych itp. ) mogą stać się nieprzejezdne posiadają objazdy.
9. Uczestnicy zobowiązani są do poruszania się ściśle po trasie imprezy. Niedopuszczalne jest jakiekolwiek poruszanie się poza trasą, z wyjątkiem publicznych dróg asfaltowych.
10. W przypadku decyzji o rezygnacji z udziału w imprezie podczas jej trwania kierowca jest zobowiązany do niezwłocznego powiadomienia o tym fakcie Komandora lub V-ce Komandora Imprezy
11. W przypadku awarii pojazdu oraz potrzeby zjechania z trasy w celu jej usunięcia kierowca jest zobowiązany do bezzwłocznego powiadomienia o tym fakcie Komandora lub V-ce Komandora Imprezy.
12. Na trasie przejazdu imprezy trzeba się liczyć z napotkaniem innych uczestników ruchu drogowego, w tym pieszych. Wówczas należy zachować szczególną ostrożność i zasadę ograniczonego zaufania.
13. Poza wyznaczonymi miejscami typu: PP (Próba Przejazdu) OS (Odcinek Specjalny) uczestnicy imprezy zobowiązani są do przestrzegania przepisów Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym
14. Na przejechanie trasy jest wyznaczony określony czas 8 godzin dla każdej załogi. W Karcie Drogowej będzie wpisywany czas wyjazdu i przyjazdu do mety. W tym czasie pojazd załogi musi przekroczyć linię mety (bez względu na sposób i stan techniczny pojazdu) i zdać Kartę Drogową. Przekroczenie czasu 8 godzin oznacza dyskwalifikację.
15. Start i wyjazd samochodów w teren odbywa się w kolejności otrzymanych numerów porządkowych, które są zgodne z numerami na liście uczestników na stronie www.pasjonaci4x4.pl. Nie dotyczy to załóg, które nie stawią się na godzinę określiną w §1 pkt.9. Na listę uczestnicy będą wpisywani zgodnie z kolejnością wpływu na konto wpisowego lub zaliczki. Po uzgodnieniu z Komandorem imprezy możliwa jest inna kolejność startu załóg, które chcą jechać razem. Wówczas załoga przepuszcza kolejne załogi i startuje po załodze, z którą chce jechać razem.
16. Start rozpoczyna się prologiem. Rezygnacja ze startu w prologu nie upoważnia załogi do wyjazdu w teren. W teren można wyjechać zgodnie z numerem porządkowym.
17. Zasady obowiązujące na Próbie Przejazdu (PP):
- decyzje, co do wjazdu w PP oraz co do techniki pokonania załoga podejmuje samodzielnie, po uprzednim obejrzeniu próby
- załoga wjeżdżając w PP musi być przekonana o tym, że jest w stanie samodzielnie go pokonać, lub w przeciwnym przypadku zapewnić sobie pomoc innego uczestnika
- pomoc organizatora w pokonaniu PP oznacza nieuznanie lub anulowanie już zdobytej pieczątki w PP
- miejsce wjazdu w PP po obu stronach może być oznaczone taśmą koloru biało-czerwonego w klasie "ogólnej", niebieskiego w "turystycznej" i żółtego w klasie "adventure" i może znajdować się tabliczka z nazwą PP
- w PP umieszczone są pieczątki z cyframi arabskimi oraz obrazkami w klasie "adventure"
- miejsce umieszczenia pieczątek w PP będzie oznaczone taśmą koloru czarno-żółtego w klasie "ogólnej", niebieskiego w "turystycznej" i żółtego w klasie "adventure"
- pod groźbą wykluczenia z Imprezy, kategorycznie zabrania się zrywania, omijania taśm zabezpieczających miejsce PP, a tym samym poruszania się po terenie wyłączonym z Imprezy
- pod groźbą wykluczenia z Imprezy, kategorycznie zabrania się poruszania po znajdujących się w pobliżu PP uprawach leśnych i rolnych ( obsiane i obsadzone pola, łąki, zaorane pola itp.)
- zerwanie taśmy , wyjazd poza taśmy w PP, wjazd w uprawy leśne lub rolne bezwzględnie skutkuje niezaliczeniem wszystkich pieczątek z danego PP
- po zdobyciu PP należy w Karcie Drogowej przystawić pieczątkę w odpowiednim miejscu, co oznacza jej zdobycie. Pieczątki w zależności od stopnia trudności próby mają 1, 2 lub 3 pkt. Przystawienie pieczątki w innym miejscu oznacza zdobycie 50% pkt.
- Informacja o puktacji poszczególnych pieczątek będzie zawarta w KD
18. Zasady obowiązujące na Odcinku Specjalnym (OS)
- decyzje, co do wjazdu w OS oraz co do techniki pokonania załoga podejmuje samodzielnie
- załogi startuje, mierzy i zapisuje czas sędzia odcinka
- czas jest mierzony z dokładnością do 0,01 sekundy
- obowiązuje jazda wzdłuż taśm wyznaczających trasę oraz/lub pomiędzy bramkami utworzonymi z chorągiewek
- przejazd odbywa się w ten sposób, że chorągiewka czerwona z lewej, biała z prawej strony pojazdu
- z wyjątkiem PROLOGU, start wg. kolejności przybycia załóg na odcinek
- strącenie chorągiewki, gdy część tekstylna dotknie podłoża lub zerwanie taśmy = doliczenie do uzyskanego czasu 5 sekund
- pomylenie trasy, obca pomoc mechaniczna = czas przejazdu załogi + Taryfa
- dopuszczona jest pomoc siły mięśni ludzkich
- taryfa w OS to 100 % czasu najlepszego zawodnika na danym odcinku
- meta zatrzymana, linia mety musi się znajdować pomiędzy osiami pojazdu
- przejechanie OS oznacza zdobycie 1pkt.
- czas będzie brany pod uwagę w przypadku ustalania końcowej klasyfikacji zawodników z taką samą ilością zdobytych punktów
19. Zasady związane z Punktami Kontroli Przejazdu (PKP)
- trasę Imprezy należy przejechać kierując się roadbookiem i taśmami ostrzegawczymi, zaliczając po kolei umieszczone przy drodze Punkty Kontroli Przejazdu (PKP)
- pieczątki w PKP umieszczane są losowo, po prawej stronie drogi, a ich miejsce umieszczenia jest oznaczone taśmą koloru czerwono-białego
- miejsca PKP nie są oznaczone w roadbooku
- pieczątkę należy przystawić w kolejności w Karcie Drogowej, w rubryce PKP, co oznacza zdobycie 1pkt.
20.Kolejność zajętych miejsc w klasyfikacji generalnej Imprezy ustala się na podstawie ilości zdobytych punktów. Przy równej ilości zdobytych punktów, wyżej będzie klasyfikowana załoga, która zdobyła więcej pięczątek trzy pkt. W przypadku takiej samej ilości pieczątek trzy pkt. wyżej będzie klasyfikowana załoga, która zdobyła więcej pieczątek dwu pkt. Jeżeli nadal nie da się ustalić kolejności wyżej będzie klasyfikowana załogo, która zaliczyła więcej PKP. Jęzeli nadal nie da się ustalić kolejności, wyżej będzie klasyfikowana załogo, z krótszym czasem prologu OS "ZAMEK".
21.W przypadku stwierdzenia naruszenia plomby w pojeździe uczestnik zostanie zdyskwalifikowany.
22.W przypadku stwierdzenia naruszenia plomby w PP i PKP zdobyte punkty będą anulowane wszystkim uczestnikom i nie będą brane pod uwagę w podliczaniu punktów.
23. W przypadku nieumyślnego zerwanie pieczątki w PP, PKP należy bezzwłocznie powiadomić Komandora Imprezy lub innego organizatora.
24. Załogę stanowi kierowca oraz pilot. Po indywidualnym uzgodnieniu z Komandorem Imprezy możliwe jest dopuszczenie do startu samego kierowcy bez pilota. Oprócz kierowcy i pilota w samochodzie może przebywać dowolna liczba osób towarzyszących - zgodna ze wpisem w dowodzie rejestracyjnym.
25. Za dzieci małoletnie i osoby nieletnie uczestniczące w imprezie odpowiedzialni są ich opiekunowie prawni i kierowca załogi. Kierowca odpowiada za regulaminowe zachowanie załogi i za jej bezpieczeństwo.
1. Podczas Imprezy kategorycznie zabrania się:
- spożywania przez kierowcę i pilota napojów alkoholowych oraz używania innych środków odurzających na części Off-Roadowej Imprezy. Organizator zastrzega sobie prawo kontroli trzeźwości kierowców, a w przypadku stwierdzenia nietrzeźwości, załoga zostanie wykluczona z Imprezy
- rozpalania ognisk i używania otwartego ognia, palenia papierosów, fajek i cygar podczas przejazdu przez leśne odcinki trasy
- rozwijania prędkości powyżej 40 km/h na terenach zabudowanych i zabudowanych zurbanizowanych terenach wiejskich
- zrywania taśm oraz przejeżdżania pod taśmami - poza przypadkami uzgodnionymi z organizatorem
- podchodzenia poza kolejnością do PP (Prób Przejazdu)
- wycinania drzew, jazdy po uprawach rolnych i leśnych
- zaśmiecania terenu
- zaczepiania lin bezpośrednio do drzewa. Drzewo musi być owinięte taśmą zabezpieczającą, a do taśmy podpięta lina wyciągarki. Taśma zabezpieczająca musi być zaczepiona jak najniżej przy podłożu
2. Załoga oraz osoby towarzyszące zobowiązują się do bezwzględnego podporządkowania się poleceniom organizatorów oraz sędziów.
3. Przejeżdżając trudne odcinki trasy uczestnicy powinni zachować maksimum troski o własne i innych bezpieczeństwo. Jeśli uczestnik nie potrafi o własnych siłach pokonać trudnego odcinka, powinien zgłosić się o pomoc do innego uczestnika imprezy lub w przypadkach szczególnych do organizatora.
4. W razie ugrzęźnięcia pojazdu i wyciągania go:
- podczas wyciągania samochodów na linie przez inny samochód, uczestnicy nie powinni znajdować się w bezpośredniej bliskości naprężonych lin (odstęp minimum na odległość półtora długości liny), ani w bezpośredniej bliskości poruszających się pojazdów
- podczas wyciągania samochodu wyciągarką zaczepioną o drzewo, pozostali uczestnicy powinni pozostawać z boku drzewa, do którego przyczepiona jest lina wyciągarki, w odległości minimum półtora długości rozciągniętej liny.
- nie wolno zaczepiać lin do haków pojazdu przymocowanych w niepewny sposób
- nie wolno zaczepiać lin do drzew o słabej konstrukcji, zbyt cienkich, zbyt słabo umocowanych w podłożu, czy pozbawionych igliwia lub liści
- szekle należy zakręcać zawsze do końca
- używać szekli, taśm i lin o odpowiedniej wytrzymałości
- kierowca pojazdu wyciąganego powinien zapewnić sobie odpowiedni kontakt z wyciągającym przez uchylone okno samochodu lub radio
- do podawania stalowych lin używać rękawic ochronnych
- nie wolno podawać liny wyciągarki bez uzgodnienia i kontaktu wzrokowwego z obsługującym wyciągarkę
- rozpoczęcie wyciągania samochodu powinno się odbyć po odpowiedniej komendzie do odsunięcia się od liny wyciągarki i pojazdów.
5. Bez uzgodnienia z kierowcą lub pilotem nie wolno pojazdu:
pchać, odpychać od drzewa lub stromizny
6. Wszelkie rany, skaleczenia lub wypadki proszę niezwłocznie zgłaszać organizatorowi.
7. Za nieprzestrzeganie Regulaminu Imprezy, za niekoleżeńskie zachowanie, uczestnik może zostać wykluczony z Imprezy.
1. Ze względu na konieczność planowej i terminowej organizacji programu, organizator nie będzie czekał na spóźnionego uczestnika. Spóźnialscy nie będą mieć prawa do zwrotu wniesionych wpłat.
2. Organizator wyłącza odpowiedzialność w stosunku do Uczestników rezygnujących z imprezy w czasie jej trwania. W takim wypadku organizator nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych kosztów.
3. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie bagażu, samochodu i jego wyposażenia bez względu na okoliczności zdarzenia.
4. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie szkody i wypadki spowodowane przez uczestników Imprezy w stosunku do osób trzecich i ich mienia oraz w stosunku do innych uczestników Imprezy. Organizator nie przyjmuje żadnej odpowiedzialności za szkody i straty powstałe u uczestników Imprezy. Uczestnicy biorą udział w imprezie na własną odpowiedzialność.
1. Prowadzenie akcji reklamowych i promocyjnych w czasie trwania imprezy wymaga zgody organizatora i musi być ściśle z nim ustalone.
2. Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych
3. Organizator ma prawo do upublicznienia Karty Drogowej uczestnika
4. Uczestnik przesyłający zdjęcia, filmy lub link do zdjęć i filmów umieszczonych na innym portalu na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. lub forum pasjonaci4x4 upoważnia organizatora do kopiowania i rozpowrzechniania przesłanych zdjęć, filmów.
5. Organizator zastrzega sobie prawo do poprawek i uzupełnień regulaminu, o czym uczestnicy zostaną powiadomieni.
6. Wszystkie uwagi i wątpliwości rozstrzyga Komandor Imprezy.
7. Wszelkie decyzje na tematy nieuregulowane tym regulaminem, na temat wątpliwości przy punktacji, zaliczenia zadań specjalnych, etc. podejmuje Komandor Imprezy.
Świecie dnia .......................
czytelny podpis uczestnika: imię i nazwisko......................
Strona 1 z 4