Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...
Regulamin imprezy zlotowo-turystyczno-rekreacyjnym "VII Dzień Kobiet 4x4 Świecie"
§ 1. Informacje ogólne
Niniejszy regulamin określa zasady i warunki uczestnictwa w imprezie zlotowo-turystyczno-rekreacyjnej "VII Dzień Kobiet 4x4 Świecie" zwanej w dalszej części regulaminu "Imprezą".
Organizator: PPHU "AUTO-KRAM" Piotr Wójcik, 86-100 Świecie, ul. 10 Lutego 15A.
Termin: 10.03.2019 , godz. 7:45 do godz. 20.00
Impreza o charakterze zlotowo-turystyczno-rekreacyjnym adresowana dla całych rodzin posiadaczy samochodów terenowych, zwanych w dalszej części regulaminu "pojazdami", z podziałem na cztery kategorie:
-Kobieta – Kierowca / Kobieta – Pilot
-Kobieta – Kierowca / Mężczy – Pilot
-Mężczyzna – Kierowca / Kobieta – Pilot
-Mężczyzna – Kierowca / Mężczyzna – Pilot (w tym przypadku jedna z osób musi być ucharakteryzowana na kobietę)
Najlepsza załoga z poszczególnych kategorii otrzyma nagrodę i dyplom. Pozostali uczestnicy otrzymają dyplomy uczestnictwa.
Wszelkie informacje o Imprezie publikowane na stronie www.pasjonaci4x4.pl.
Organizatorzy używają kanału 25 CB Radia. Uczestnicy kanału 25 mogą używać tylko w przypadku kontaktowania się z organizatorem.
Organizatorzy Imprezy:
Komandor: Piotr Wójcik
V-ce Komandor: Katarzyna Wójcik
Sędzia: Sylwester Wójcik
Wpisowe wynosi 250 zł bez względu na ilość osób w pojeździe, jednakże nie więcej niż w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.
Zgłoszenie zostanie umieszczone na liście uczestników po wpłacie kwoty 50zł. Reszta na miejscu w dniu imprezy.
Informacje organizacyjne:
A. Baza startu i zakończenia: Świetlica Wiejska w Czaplach gm. Świecie, 86-100 Świecie, N53°27'21" E18°30'17"
B. Ramowy program imprezy:
godz 7:45 Otwarcie Bazy Startu
godz. 8.00 – 9.00 Przyjmowanie załóg i wyjazd w teren
godz. 15.00 Przewidywany czas dotarcia pierwszych załóg do bazy zakończenia. Dla zjeżdżających załóg posiłek, integracja
godz. 18.00 Ogłoszenie wyników, rozdanie pucharów i nagród
godz. 20.00 zakończenie zlotu
§ 2. Warunki uczestnictwa
1.Opłacenie wpisowego na konto organizatora lub po wcześniejszym uzgodnieniu opłacenie na miejscu w dniu imprezy.
2.Pojazd biorący udział w imprezie musi spełniać następujące warunki:
dopuszczalna masa całkowita do 3,5T
zarejestrowany i dopuszczony do ruchu drogowego
ważne badanie techniczne
posiadać aktualne i opłacone ubezpieczenie OC i NNW
wyposażony w: gaśnicę, apteczkę, lina lub taśma holowniczą, haki z przodu i tyłu służące do wyciągania o wystarczającej wytrzymałości.
nadwozie zamknięte lub pałąk bezpieczeństwa
maksymalny rozmiar opon pojazdu to 36 cali
Dopuszczalne są tylko wyciągarki ręczne. Wyciągarki elektryczne, machaniczne i hydrauliczne będą plombowane.
musi być oznaczony naklejką z numerem porządkowym umieszczonym po prawej stronie pojazdu oraz wszystkimi dostarczonymi przez organizatora naklejkami sponsorów ( w dowolnych miejscach pojazdu )
3.Uczestnik biorący udział w imprezie musi spełniać następujące warunki:
kierowca pojazdu musi posiadać ważne prawo jazdy o odpowiedniej kategorii
załoga i pasażerowie pojazdu muszą posiadać ubezpieczenie zdrowotne od kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków
4.Organizator nie dokonuje sprawdzenia powyższych warunków, a kierowca
zgłaszając swój udział i podpisując oświadczenie deklaruje, że spełnia wszystkie
powyższe warunki uczestnictwa. Wzór oświadczenia określa załącznik nr 1.
5.Uczestnik odpowiada za stan techniczny swojego samochodu, za jego
przygotowanie do imprezy oraz za jego ewentualne naprawy podczas Imprezy.
§ 3. Informacje o przejeździe i uczestnikach
Na początek imprezy w Bazie Startu odbędzie się się konkurencja "Zadanie 1"
Wyjazd w teren możliwy po zaliczeniu konkurencji w Bazie Imprezy.
Przejazd będzie się odbywał według roadbook i wzdłuż wyznaczających trasę taśm koloru biało-czerwonego.
Na przejechanie trasy w terenie jest wyznaczony określony czas 7 godzin dla każdej załogi. W Karcie Drogowej będzie wpisywany czas wyjazdu i przyjazdu do mety. W tym czasie pojazd załogi musi przekroczyć linię mety (bez względu na sposób i stan techniczny pojazdu) i zdać Kartę Drogową. Przekroczenie czasu 7 godzin oznacza dyskwalifikację.
Na trasie przejazdu imprezy trzeba się liczyć z napotkaniem innych uczestników ruchu drogowego, w tym pieszych. Wówczas należy zachować szczególną ostrożność i zasadę ograniczonego zaufania.
Poza wyznaczonymi miejscami typu: PT (Próba Terenowa ) , PP ( Próba Premium ) i OS ( Odcinek Specjalny), uczestnicy imprezy zobowiązani są do przestrzegania przepisów Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym.
Miejsca wyłączone z imprezy są oznaczone taśmą koloru biało-czerwonego. Pod groźbą wykluczenia z Imprezy, kategorycznie zabrania się zrywania, omijania taśm zabezpieczających.
Poza miejscami wyznaczonymi, kategorycznie zabrania się poruszania po uprawach leśnych i rolnych (obsiane i obsadzone pola, łąki, zaorane pola itp).
Po prawej stronie pojazdu zostanie przyplombowana Karta Drogowa (KD).
Załoga pojazdu zobowiązana jest do czytelnego wypełnienia Karty Drogowej oraz do dokładnego i wyraźnego przybijania pieczątek.
Przejazd polegać będzie na pokonaniu wyznaczonej trasy (około 55 km) i próby zaliczenia rozmieszczonych wzdłuż trasy Prób Terenowych (PT), Prób Premium (PP), Odcinków Specjalnych (OS), Punktów Kontroli Przejazdów (PKP) i ZADAŃ
Trasa przejazdu, z wyłączeniem "PT" i "PP", jest do przejechania przez każdy fabryczny samochód terenowy z napędami 4x4, na oponach typu AT.
Miejsca trudne do przejechania lub miejsca, które w wyniku warunków atmosferycznych (np.opadów deszczu, śniegu, podniesienia się poziomu wód gruntowych itp. ) mogą stać się nieprzejezdne posiadają objazdy.
Uczestnicy zobowiązani są do poruszania się ściśle po trasie imprezy. Niedopuszczalne jest jakiekolwiek poruszanie się poza trasą, z wyjątkiem publicznych dróg asfaltowych.
W przypadku decyzji o rezygnacji z udziału w imprezie podczas jej trwania kierowca jest zobowiązany do niezwłocznego powiadomienia o tym fakcie Komandora lub V-ce Komandora Imprezy.
W przypadku awarii pojazdu oraz potrzeby zjechania z trasy w celu jej usunięcia kierowca jest zobowiązany do bezzwłocznego powiadomienia o tym fakcie Komandora lub V-ce Komandora Imprezy.
Zasady obowiązujące na Próbie Przejazdu (PT) i Premium (PP):
decyzje, co do wjazdu oraz co do techniki pokonania załoga podejmuje samodzielnie, po uprzednim obejrzeniu próby
załoga wjeżdżając musi być przekonana o tym, że jest w stanie samodzielnie go pokonać, lub w przeciwnym przypadku zapewnić sobie pomoc innego uczestnika.
pomoc ogranizatora w pokonaniu Próby oznacza nieuznanie lub anulowanie już zdobytej piczątki w Próbie
miejsce wjazdu po obu stronach może być oznaczone taśmą koloru niebieskiego i może znajdować się tabliczka z nazwą Próby
w Próbie umieszczone są pieczątki PT z cyframi w kwadratowej obwódce i pieczątki PREMIUM z cyframi w okręgłej obwódce
miejsce umieszczenia pieczątek będzie oznaczone taśmą koloru niebieskiego dla PT i koloru żółto-czarnego dla PREMIUM
pod groźbą wykluczenia z Imprezy, kategorycznie zabrania się zrywania, omijania taśm zabezpieczających miejsce, a tym samym poruszania się po terenie wyłączonym z Imprezy
pod groźbą wykluczenia z Imprezy, kategorycznie zabrania się poruszania po znajdujących się w pobliżu Prób uprawach leśnych i rolnych ( obsiane i obsadzone pola, łąki, zaorane pola itp.).
zerwanie taśmy , wyjazd poza taśmy, wjazd w uprawy leśne lub rolne bezwzględnie skutkuje niezaliczeniem wszystkich pieczątek z danej Próby
po zdobyciu PT, Premium należy w Karcie Drogowej przystawić pieczątkę w odpowiednim miejscu co oznacza jej zdobycie. Przystawienie pieczątki w innym miejscu oznacza zdobycie 50% pkt.
18. Zasady obowiązujące na Odcinku Specjalnym ( OS )
Na trasie przejazdu będą OS-Y, które będą klasyfikowane jako "ZADANIE"
załogi startuje, mierzy i zapisuje czas sędzia odcinka
czas jest mierzony z dokładnością do 0,01 sekundy
obowiązuje jazda wzdłuż taśm wyznaczających trasę oraz/lub pomiędzy bramkami utworzonymi z chorągiewek. Przejazd odbywa się w ten sposób, że chorągiewka czerwona z lewej, biała z prawej strony pojazdu.
start wg. kolejności przybycia załóg na odcinek
strącenie chorągiewki, gdy część tekstylna dotknie podłoża lub zerwanie taśmy = doliczenie do uzyskanego czasu 2 sekund
meta zatrzymana, linia mety musi się znajdować pomiędzy osiami pojazdu
przejechanie OS oznacza zdobycie 1pkt.
czas będzie brany pod uwagę w przypadku ustalania końcowej klasyfikacji zawodników z taką samą ilością zdobytych punktów.
19. Zasady związane z Punktami Kontroli Przejazdu (PKP)
trasę Imprezy należy przejechać kierując się roadbookiem i taśmami ostrzegawczymi, zaliczając po drodze PKP
pieczątki w PKP umieszczone są losowo, po prawej stronie drogi, a ich miejsce umieszczenia jest oznaczone taśmą koloru czerwono-białego
miejsca PKP nie są oznaczone w roadbooku
pieczątkę należy przystawić w kolejności w KD, w rubryce PKP, co oznacza zdobycie 1pkt.
na trasie przejazdu będą specjalne PKP, które są "owiane tajemnicą"
na trasie przejazdu będą specjalne PKP, w których będą do wykonania ZADANIA
20.Zasady związane z "ZADANIAMI"
na trasie przejazdu będą tzw. "ZADANIA", które ze względu na charakter imprezy są tajemnicą
pod pojęciem "ZADANIA" należy rozumieć różnego rodzaju konkurencje sprawnościowo-zręcznościowe oraz pytania z wiedzy ogólnej
będzie można zdobyć od 1 pkt do 3 pkt
21.Kolejność zajętych miejsc w klasyfikacji generalnej Imprezy ustala się na podstawie sumy ilości zdobytych punktów z prób PT, ZADAŃ, OS i PKP. Przy równej ilości zdobytych punktów, wyżej będzie klasyfikowana załoga, która zdobyła w sumie więcej punktów z PT. Jeżeli nadal nie da się ustalić kolejności zajętych miejsc, wyżej będzie klasyfikowana załoga, która zdobyła w sumie więcej punktów z wszystkich "ZADAŃ". Przy równej ilości zdobytych punktów z "ZADAŃ", wyżej będzie klasyfikowana załoga, która zdobyła więcej "ZADAŃ" 3 pkt. W przypadku takiej samej ilości "ZADAŃ" 3pkt, wyżej będzie klasyfikowana załoga, która zdobyła więcej "ZADAŃ" 2pkt. W przypadku takiej samej ilości "ZADAŃ" 2pkt, wyżej będzie klasyfikowana załoga, która zdobyła więcej "ZADAŃ" 1pkt. Jeżeli nadal nie da się ustalić kolejności, wyżej będzie klasyfikowana załoga, która zdobyła więcej punktów PKP. Jeżeli nadal nie da się ustalić kolejności, wyżej klasyfikowana będzie załoga, która przejechała OS "1". Jeżeli nadal nie da się ustalić kolejności wyżej klasyfikowana będzie załoga, która przejechała OS "2". Jeżeli nadal nie da się ustalić kolejności wyżej klasyfikowana będzie załoga z wiekszą ilością punktów PREMIUM. Jeżeli nadal nie da się ustalić kolejności wyżej klasyfikowana będzie załoga, z krótszym czasem OS "1". Jeżeli nadal nie da się ustalić kolejności wyżej klasyfikowana będzie załoga , z krótszym czasem OS "2".
22.W przypadku stwierdzenia naruszenia plomby w pojeździe uczestnik zostanie zdyskfalifikowany.
23.W przypadku stwierdzenia naruszenia plomby w PP i PKP zdobyte punkty będą anulowane wszystkim uczestnikom i nie będą brane pod uwagę w podliczaniu punktów.
24. W przypadku nieumyślnego zerwanie pieczątki w PP, PKP należy bezzwłocznie powiadomić Komandora Imprezy lub innego organizatora.
25. Załogę stanowi kierowca oraz pilot. Po indywidualnym uzgodnieniu z Komandorem Imprezy możliwe jest dopuszczenie do startu samego kierowcy bez pilota. Oprócz kierowcy i pilota w samochodzie może przebywać dowolna liczba osób towarzyszących - zgodna ze wpisem w dowodzie rejestracyjnym.
26. Za dzieci małoletnie i osoby nieletnie uczestniczące w imprezie odpowiedzialni są ich opiekunowie prawni i kierowca załogi. Kierowca odpowiada za regulaminowe zachowanie załogi i za jej bezpieczeństwo.
§ 4. Warunki bezpieczeństwa
1. Podczas Imprezy kategorycznie zabrania się:
spożywania przez kierowcę i pilota napojów alkoholowych oraz używania innych środków odurzających. Organizator zastrzega sobie prawo kontroli trzeźwości kierowców, a w przypadku stwierdzenia nietrzeźwości, załoga zostanie wykluczona z Imprezy
rozpalania ognisk i używania otwartego ognia, palenia papierosów, fajek i cygar podczas przejazu przez leśne odcinki trasy
rozwijania prędkości powyżej 40 km/h na terenach zabudowanych
i zabudowanych, zurbanizowanych terenach wiejskich
zrywania taśm oraz przejeżdżania pod taśmami - poza przypadkami uzgodnionymi z organizatorem
podchodzenia poza kolejnością do PP (Prób Przejazdu)
wycinania drzew, jazdy po uprawach rolnych i leśnych
zaśmiecania terenu
zaczepiania lin bezpośrednio do drzewa. Drzewo musi być owinięte taśmą zabezpieczającą, a do taśmy podpięta lina wyciągarki. Taśma zabezpieczająca musi być zaczepiona jak najniżej przy podłożu
2. Załoga oraz osoby towarzyszące zobowiązują się do bezwzględnego podporządkowania się poleceniom organizatorów oraz sędziów.
3. Przejeżdżając trudne odcinki trasy uczestnicy powinni zachować maksimum troski o własne i innych bezpieczeństwo. Jeśli uczestnik nie potrafi o własnych siłach pokonać trudnego odcinka, powinien zgłosić się o pomoc do innego uczestnika imprezy lub w przypadkach szczególnych do organizatora.
4. W razie ugrzęźnięcia pojazdu i wyciągania go:
podczas wyciągania samochodów na linie przez inny samochód, uczestnicy nie powinni znajdować się w bezpośredniej bliskości naprężonych lin (odstęp minimum na odległość półtora długości liny), ani w bezpośredniej bliskości poruszających się pojazdów
podczas wyciągania samochodu wyciągarką zaczepioną o drzewo, pozostali uczestnicy powinni pozostawać z boku drzewa, do którego przyczepiona jest lina wyciągarki, w odległości minimum półtora długości rozciągniętej liny.
nie wolno zaczepiać lin do haków pojazdu przymocowanych w niepewny sposób
nie wolno zaczepiać lin do drzew o słabej konstrukcji, zbyt cienkich, zbyt słabo umocowanych w podłożu, czy pozbawionych igliwia lub liści
szekle należy zakręcać zawsze do końca
używać szekli, taśm i lin o odpowiedniej wytrzymałości
kierowca pojazdu wyciąganego powinien zapewnić sobie odpowiedni kontakt z wyciągającym przez uchylone okno samochodu lub radio
do podawania stalowych lin używać rękawic ochronnych
nie wolno podawać liny wyciągarki bez uzgodnienia i kontaktu wzrokowego z obsługującym wyciągarkę
rozpoczęcie wyciągania samochodu powinno się odbyć po odpowiedniej komendzie do odsunięcia się od liny wyciągarki i pojazdów
5. Bez uzgodnienia z kierowcą lub pilotem nie wolno pojazdu pchać, odpychać od drzewa lub stromizny
6. Wszelkie rany, skaleczenia lub wypadki proszę niezwłocznie zgłaszać organizatorowi.
7. Za nieprzestrzeganie Regulaminu Imprezy, za niekoleżeńskie zachowanie, uczestnik może zostać wykluczony z Imprezy.
§ 5. Wyłączenie odpowiedzialności
Ze względu na konieczność planowej i terminowej organizacji programu, organizator nie będzie czekał na spóźnionego uczestnika. Spóźnialscy nie będą mieć prawa do zwrotu wniesionych wpłat.
Organizator wyłącza odpowiedzialność w stosunku do Uczestników rezygnujących z imprezy w czasie jej trwania. W takim wypadku organizator nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych kosztów.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie bagażu, samochodu i jego wyposażenia bez względu na okoliczności zdarzenia.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie szkody i wypadki spowodowane przez uczestników Imprezy w stosunku do osób trzecich i ich mienia oraz w stosunku do innych uczestników Imprezy. Organizator nie przyjmuje żadnej odpowiedzialności za szkody i straty powstałe u uczestników Imprezy. Uczestnicy biorą udział w imprezie na własną odpowiedzialność i ryzyko.
§ 6. Postanowienia końcowe
Prowadzenie akcji reklamowych i promocyjnych w czasie trwania imprezy wymaga zgody organizatora i musi być ściśle z nim ustalone.
Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych.
Organizator ma prawo do upublicznienia Karty Drogowej uczastnika.
Uczestnik przesyłajacy zdjęcia, filmy lub link do zdjęć i filmów umieszczonych na innym portalu, na e-mail "Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript." lub forum pasjonaci4x4 upoważnia organizatora do kopiowania i rozpowrzechniania przesłanych zdjęć, filmów, linków.
Organizator zastrzegają sobie prawo do poprawek i uzupełnień regulaminu,
o czym uczestnicy zostaną powiadomieni.
Wszystkie uwagi i wątpliwości rozstrzyga Komandor Imprezy.
Wszelkie decyzje na tematy nieuregulowane tym regulaminem, na temat wątpliwości przy punktacji, zaliczenia zadań specjalnych, etc. podejmuje Komandor Imprezy.
Załącznik nr 1 do Regulamin "Oświadczenie uczestnika"